<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar/7266948855823103434?origin\x3dhttp://coretandarlin.blogspot.com', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Wednesday, April 13, 2011 Y 1:09 PM


Now I believe it when people say love is blind. 'cause I must have been blind to love a person like you.

Frasa kehidupan yang sangat sukar. Walaupun zahirnya aku seperti boleh menghadapinya tapi hakikatnya tidak.

Aku cuba menjadi kuat untuk orang sekeliling tapi bukan untuk diri aku sendiri. Dalaman aku terluka teruk. Dan tidak mungkin boleh sembuh dalam sekelip mata.

Yeah mungkin ada yang akan kata aku terlalu menurut kata hati. Tapi kalau mereka ditempat aku, adakah masih mampu bertahan seperti aku? Tersenyum, bergurau, bergelak ketawa walaupun hati menagis? Bolehkah?

Dan aku juga tidak mengharapkan orang memahami akan keadaan aku. Tapi kadang-kadang mungkin ada perlakuan aku yang sedikit sebanyak melukakan hati orang lain. Secara sedar ataupun tidak.

Bukannya aku terlalu mengharapkan cinta itu, tidak! Aku cuma rasa kehilangan. Kini, tidak ada lagi orang yang akan ucapkan selamat pagi disubuh hari, tidak ada yang akan ucapkan selamat malam dikala aku ingin memejamkan mata, tidak ada juga yang akan bertanyakan aku sudah balik dari kerja atau belum. Tidak ada lagi yang akan bertanyakan hari aku bagaimana, yang akan menasihati aku kalau aku dalam keadaan tertekan dengan sesuatu perkara. Tidak ada lagi panggilan yang manis buat aku. Malah tidak ada lagi gurauan mesra.

Good Morning sweetheart,I wish you to have a very pleasant day and come home with all smile on your face.I think of you now and always.

Where will we end up Love if this situation remains static like now. I take pity on you.

It is you that I am worried about sweetheart,you can discount me as I have to live by it whether I like it or not.

I love you so much sayang,I need you and I can't go on without you.

Its late now,you'd better go to sleep lest you'd be late to work tomorrow. I still love despite you hate me. Good nite beautiful! I miss U

Sorry to have to put you in such a situation but the fact remains that I care for you and love U.

Taken your dinner love?

What's wrong with you sweetie,don't worry about me,I am ok.

It happens to anybody,sweetie,sometimes your performance shines but other times you are not up tothe mark because of emotional disturbance.

I hate to be in an awkward position unable to help you in asituation where I should be by yourside to look after you,Im disgusted with myself.

Sweetheart,its tears my eyes but the thought of leaving you tears my heart.


Semua itu bagaikan sekelip mata hilang dari hidup aku. Sedangkan selama ini aku ditemani dengan kata-katanya. Ye, memang setiap pagi aku masih dapat ucapan selamat pagi dari orang lain tapi tidak sama. Sebabnya ucapan tu sekadar ucapan dan tidak ada kesinambungan selanjutnya.

Dan kerana itu aku rasa aku tidak mahu lagi jatuh cinta. Sedangkan aku pernah juga terfikir dahulu yang aku tidak mahu jatuh cinta dalam masa terdekat selepas dia memusnahkan pelamin yang kami ingin bina. Bukan dia yang musnahkan tapi aku yang menarik diri. Tapi atas salah yang dia lakukan.

Namun aku hanya manusia biasa. Aku jatuh cinta lagi. Malah my-baby tahu kisah aku. Tahu akan kelukaan yang aku alami. malah dia pernah berjanji tidak akan melukai aku. Tapi….?


Baby,
You were the one that could always make me smile
You were the one that could always make me laugh
You were the one who could always tell when i was mad or sad
You were the one who always knew what i was thinking just by looking in my eyes
You were the one i always trusted
You were the one that told me u never wanted to lose me
You were the one that always cheered the loudest for me when i had a track meet
but
You were the one that let me down
You were the one that broke a big promise to me
You were the one i never thought would do that
You were the one who broke me heart



Teary my eyes... To be continue...






That girl.

Darling LD
Complicated is my middle name

Loves <33